Serwis
Dane kontaktowe:
BROS Producent okien i drzwi Pcv i Alu
Andrzej Górczak, Jarosław Siekański sp. j.
64-320 Buk ul. Przemysłowa 8a
Tel. 0618 940-007
NIP 777-24-37-775
www.bros.poznan.pl
serwis@bros.poznan.pl
KARTA GWARANCYJNA
Bros s.j. z siedzibą w Buku ul. Przemysłowa 8a udziela gwarancji na produkowaną przez siebie stolarkę budowlaną na zasadach i warunkach niżej określonych:
- Okres gwarancyjny liczy się od przejęcia towaru przez Kupującego od Producenta lub jego partnera handlowego. Karta gwarancyjna jest ważna tylko wraz z dokumentem zakupu.
- Producent odpowiada tylko za wady stolarki powstałe z przyczyn tkwiących w samej rzeczy lub wynikających z błędów technologicznych w czasie produkcji.
- Gwarancja niniejsza obejmuje w okresie jej obowiązywania:
- wady ukryte, które nie mogły być dostrzeżone przy zakupie,
- wady w funkcjonowaniu mechanizmów
- wady okuć stolarki
- właściwe i trwałe połączenie elementów stolarki,
- szczelność pakietów szybowych
- Gwarancja nie obejmuje wyrobów, które uległy uszkodzeniu w skutek:
- nieprawidłowego transportu towaru wykonanego przez Kupującego,
- uszkodzeń wynikających z niewłaściwego montażu wykonanego we własnym zakresie przez Kupującego,
- samodzielnej wymiany szyb, uszkodzenie listew, nieprawidłowego rozmieszczenia podkładek dystansowych wokół szyb i innych przeróbek niezgodnych z przeznaczeniem stolarki okiennej,
- niewłaściwej eksploatacji, niedrożności otworów odwadniająco-odpowietrzających, konserwacji i mycia nieodpowiednimi środkami, braku konserwacji okuć,
- Uszkodzeń mechanicznych i termicznych szyb okiennych Produktu, w tym pęknięć powstałych podczas użytkowania, jak również naturalnych wad szkła w granicach dopuszczonych przez stosowne normy zakładowe danego producenta szyb.
- uszkodzeń stolarki wynikających z błędów konstrukcyjnych budynku, złej wentylacji,
- zastosowania przez Kupującego własnych elementów bez uzgodnienia z Producentem,
- wyroszenia, przemarzania i konsekwencje w/w zjawisk związanych z niewłaściwymi warunkami klimatycznymi wewnątrz pomieszczeń, i uszkodzeń dokonanych przez osoby trzecie oraz wskutek zdarzeń losowych oraz klęsk żywiołowych,
- takich uszkodzeń elementów, które powstały na skutek ich naturalnego zużycia oraz uszkodzeń wynikłych z braku konserwacji lub nieodpowiedniej konserwacji poszczególnych elementów. Zasady konserwacji Produktów znajdują się poniżej w punkcie zatytułowanym „Konserwacja stolarki okiennej”.
- obowiązku dokonywania przez Gwaranta czynności regulacyjnych i konserwacji. Czynności regulacyjne i konserwacyjne powinny być wykonane zgodnie z ich opisem znajdującym się poniżej w punkcie zatytułowanym„ Konserwacja i Eksploatacja”. Czynności konserwacyjne Konsument wykonuje we własnym zakresie. Wykonanie takich czynności może być powierzone Gwarantowi za jego zgodą i dodatkową opłatą.
- Zmian w kolorze profili białych. Na skutek osadzania się na ramiakach od strony zewnętrznej zanieczyszczeń środowiskowych zawartych w powietrzu (mineralnych i organicznych) bądź użycia nieodpowiednich środków czyszczących, może dochodzić do powstawania powierzchniowych żółtych plam. Występują one w dolnych częściach okna i najczęściej po stronie nasłonecznionej budynku. Najczęściej są to związki żelaza, uretanu i amoniaku (normalnie nie występujących w profilach PVC), które pod wpływem promieniowania UV powodują zmiany barwy profili
- Producent udziela gwarancji na okres 5 lat na trwałość profili, skrzydeł i ościeżnic. 2 lata na okucia, 1 rok na na szczelność pakietów szybowych oraz 3 lata gwarancji na uszczelki. Dotyczy to tylko w przypadku wykonania montażu przez Producenta lub Autoryzowanego Przedstawiciela. Natomiast przy zabudowie wyrobów przez nabywcę na okres 1 roku . Gwarant odpowiada z tytułu udzielonej gwarancji do wysokości wartości zakupionej stolarki.
- Dla drzwi zewnętrznych oraz wyposażenie dodatkowe takie jak rolety zewnętrzne, roletki wewnętrzne, moskitiery, pochwyty, klamki, otwieracze doświetleń, nawiewniki, samozamykacze, zamki, elekrtozaczepy, wkładki patentowe okres gwarancji wynosi jeden rok.
- W przypadkach zgłoszenia reklamacji objętych warunkiem gwarancyjnym określonym w pkt. 3 , reklamujący zobowiązuje się pokryć koszty Obsługi przez Serwis wg obowiązującego cennika, o ile reklamacja zostanie odrzucona z winy nieprawidłowej zabudowy lub nieprawidłowego dostosowania do warunków w jakich jest używany. Kupującemu przysługuje prawo odwołania się do Producenta , który w przypadku braku możliwości uznania roszczeń, może skorzystać za zgodą Klienta z opinii biegłych rzeczoznawców budowlanych, których opinii strony zobowiązują się podporządkować. Koszty zaangażowania biegłych, koszty ekspertyzy, jak również Producenta w pełni pokrywa strona, której stanowisko jest bezzasadne.
- Reklamacja nie stanowi powodu do wstrzymania płatności za stolarkę okienną, wykonana usługę i inne elementy. Towar nie opłacony nie podlega reklamacji.
- Reklamacja wad jawnych takich jak: ilość sztuk niezgodnych z zamówieniem, uszkodzenia szkła, zarysowania, niewłaściwy kolor itp. winny być zgłoszone przy odbiorze w formie pisemnej – kupujący zobowiązany jest do zweryfikowania zamówienia przy odbiorze, a w przypadku zamontowania przez Kupującego wyrobów z w/w wadami prawo do reklamacji wygasa.
- Wady nieistotne produktu, które pozostają niewidoczne po zamontowaniu i nie mają wpływu na jego wartość użytkową np. zarysowania, wgniecenia zewnętrznych ościeżnic, nie podlegają reklamacji.
- Reklamacje wad i usterek stolarki należy zgłosić w formie pisemnej na adres serwis@bros.poznan.pl, z załączoną dokumentacją zdjęciową, w terminie 14 dni od daty ich ujawnienia w punkcie sprzedaży. Warunkiem jej przyjęcia jest okazanie karty gwarancyjnej i opłaconej faktury zakupu. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać numer faktury lub umowy, przez kogo był wykonany montaż i opis stwierdzonej wady.
- Serwis gwarancyjny zapewnia bezpłatne usunięcie wad produkcyjnych i materiałowych w terminie 30 dni od daty zgłoszenia ( termin może jednak ulec opóźnieniu z przyczyn niezależnych od Producenta). Kupujący jest zobowiązany umożliwić Gwarantowi sprawdzenie przyczyn zgłoszonej reklamacji, w przeciwnym wypadku termin wykonania naprawy ulegnie zmianie.
- Producent nie odpowiada za prawidłowość pomiaru otworu okiennego, podział funkcji i rodzaju oszklenia podanych przez Kupującego. Ryzyka z tym związane ponosi Kupujący.
- Folię ochronną należy usunąć po zamontowaniu okien, nie później niż w trzy miesiące od zakupu.
- Gwarancja dotyczy wyłącznie szkód powstałych w przedmiocie umowy i odpowiedzialność firmy Bros s.j. ograniczona jest do zwrotu wartości sprzedanych wyrobów. Producent nie ponosi odpowiedzialności za inne koszty spowodowane wadą wyrobu.
- Odpowiedzialność firmy Bros s.j. z tytułu niniejszej gwarancji ogranicza się do wyrobów dostarczonych i użytkowanych na terenie Polski.
- Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
- Warunkiem utrzymana gwarancji jest wykonywanie odpłatnego serwisu raz w roku.
Uwaga!
Zaznacza się, że przedmiot zamówienia, zarówno zamontowany jak i nie zamontowany do momentu ostatecznego rozliczenia pozostaje własnością Sprzedającego, który zachowuje sobie prawo zatrzymania ruchomych części, jak np. skrzydeł, do czasu uregulowania Płatności.
INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA OKIEN I ROLET ZEWNĘRTZNYCH

Konserwacja stolarki okiennej
Profile
Normalne zabrudzenia mogą być usuwane przy pomocy letniej wody z mleczkiem typu CIF. Stosowanie środków wybielających lub czyszczenie na sucho ściereczką do usuwania kurzu jest niedopuszczalne. Silnie zabrudzone profile mogą bez większego wysiłku być wyczyszczone specjalnym środkiem do czyszczenia PCV, o który można pytać w punktach sprzedaży. Nie należy używać zawierających rozpuszczalnik środków polerskich i czyszczących.
Uszczelki
Uszczelki w Państwa oknach są z materiału o nazwie EPDM. Charakteryzuje się on dużą odpornością na różne czynniki atmosferyczne. W celu utrzymania swoich właściwości należy poddawać je następującym zabiegom konserwacyjnym:
- regularnie przemywać letnią wodą z płynem do mycia naczyń w celu usunięcia zabrudzeń i kurzu,
- 2 razy do roku przesmarować powierzchnie uszczelek wazeliną techniczną.
W przypadku, gdy uszczelka wysunęła się ze szczeliny mocującej można ją z powrotem wcisnąć kciukiem na przeznaczone do tego miejsce zaczynając od miejsca, w którym uszczelka jest jeszcze zamocowana.
Szyby
Szyby najlepiej jest myć letnią wodą przy pomocy irchowej szmatki, w razie potrzeby stosując
spryskiwacz do szyb. Należy unikać używania agresywnych, zawierających rozpuszczalnik środków.
Zamontowane na budynku szyby produkcji VITRO-TERM mogą być obarczone dopuszczalnymi wadami. Rodzaje wad i ich występowanie zestawione zostały w poniższej tabeli:

Okucia
Państwa okna wyposażone zostały w wysokiej jakości okucia obwiedniowe , których zadaniem jest umożliwienie prawidłowego funkcjonowania okien w długim okresie czasu. W związku z tym nie należy zapominać o regularnych, przeprowadzanych raz w roku zabiegach konserwacyjnych. Należą do nich:
- usuwanie zabrudzeń i smarowanie ruchomych elementów okuć (można stosować wazelinę techniczną, smar lub olej maszynowy bez zawartości żywicy i kwasów),
- sprawdzenie śrub mocujących klamkę ( w razie potrzeby ich dokręcenie);
- regulacja położenia skrzydeł o ile istnieje taka potrzeba (konstrukcja budynku jak i okna w całym okresie użytkowania poddawane są działaniu różnych sił fizycznych, dlatego niezbędne są pewne korekty położenia skrzydeł w stosunku do ościeżnicy w celu zapewnienia ich sprawnego funkcjonowania).